Tule taevas appi!

Mul on tunne, et keegi kuskil püüdleb ihu ja hingega selle poole, et mind asjade alla kuhjamisega ära tappa.

Peatoimetaja lükkas ajakirja ilmumise (mis tähendab, et liikusid ka lugude valmimise tähtaeg, küljendus jms) varasemaks. See poleks probleem, kui ma ei oleks tavapärase graafiku alusel paika pannud oma praktikapäevi, mis nüüd halastamatult kattuvad ja jätavad mõlemale poolele poole vähem aega. Lisaks see väike pisiasi, et Tallinnast võõra arvuti ja mobiiltelefoniga on asju hulga raskem teises linnas ajada kui ise koha peal olles korraliku tööarvuti ja lauatelefoniga. Eriti kui selleks aega pole.

Praktikast rääkides – see on tore. Mulle meeldib videoarhiivis mässata, helimeistriga nalja visata, mõlema Ojasoo kaootilised külastused viiendale korrusele, katusel turnivad lemmiknäitlejad ja lemmikteatrile mingi süsteemi loomisega kasulik olla. Toredust jätkub igal tööpäeval kella üheksast viieni-kuueni, pole seni isegi ühelegi lõunapausile jõudnud, sest tööd on vaja teha. Mis ühtlasi tähendab, et muud asjad selle aja sisse ei mahu.

Kooliga on nii ja naa. Eilseks oli tarvis kokku kirjutada korralik essee väga nõudlikule õppejõule. Minu aju sellele plaanile väga hästi kaasa ei mänginud ja otsustas pigem kokku joosta ja tekitada nn “kirjanikubloki”. Õnneks sai see mure tähtajapäeva hommikul enam-vähem seljatatud ja saatsin vähemalt loetava essee õigel ajal ära, olles selle tarbeks päevade viisi raamatuid ja kultuuriartikleid lapanud. Aga ees on veel palju asju, nagu keskkoolile õppematerjali väljatöötamine (detailne grupitöö peab olema valmis järgmiseks kolmapäevaks), inglisekeelse ilukirjandusliku teksti tõlkimine ja selle eelnev tutvustamine-probleemide lahkamine seminaris ja veel mitu grupitööd, mis magistritasemel on pigem nagu väikesed seminaritööd…

Isegi bakalaureusetöö annab tagantselja hoope. Ma pean nüüd paari päevaga selle põhjal kirjutatud 10-lk artikli akadeemilise ajakirjanduse seltsi aastaramatu tarbeks täiesti ümber kirjutama ja seda stiilis, mis absoluutselt mu tööd ei puuduta, aga mida aastaraamatus näha tahetakse. Ja sellest kuulsin ma alles täna. Jessikas, kas pole? Ongi vähe asju teha ja aega jalaga segada!

Seda enam, et reedel pean otse praktikalt bussiga Tartusse teatrisse sõitma ja Postimehele Vanemuise uuslavastuse kohta arvustuse kirjutama. Selle leppisime kokku kuid ja kuid tagasi ning esietendus, mille põhjal oma artikkel valmis saada, sattus loomulikult sellisele ajale, kuhu on ootamatult sattunud ka… Tundub et kõik ülejäänud asjad maailmas, mis on vaja ära teha… Kõigi arvates ilmselgelt minu poolt.

Sellest ei tahaks rääkidagi, et eile helistas mulle töö ajal üsna vaevatud ja ärritunud kultuurkapitali esindaja, kes tegelikult ajab tagasi hoopis teisi inimesi asjade eest, millega mina absoluutselt kursis ei ole, aga kuna olen mingite asjadega ja inimestega seotud, kuhu tahetakse nüüd ärritusest inkasso peale saata, siis tundusin ilmselt sobiv kandidaat, kellele kõik ära kurta. Muidugi mitte sellisel tasemel, et ma ka täpselt aru saaks, mida vaja teha on, et probleemi lahendada, aga siiski. Ideaalne, eks?

Asi ei ole üldse selles, et ma ei saaks kõigi nende asjadega hakkama. Muidugi olen ma selleks võimeline. Juhul, kui need ei tuleks kõik korraga. Juhul, kui kõik ei kinnitaks omalt poolt nagu mõnede koolide aineõpetajad, et nende asi on kõige tähtsam ja muu võib nende poolest kuradile käia. Minu peale ei ole vaja mõelda. Ise olen rumal, et ütlen toredatele ja vähem toredatele pakkumistele tavaliselt jah-sõna. Ja selles olen ka süüdi, et olen kaasasündinud kohusetunnet kohusetundikult kasvatanud ning tahan, et asjad toimiks ja keegi ei peaks minu pärast kannatama või uusi lahendusi otsima hakata. Huvitav, millal jõuab kätte see aeg, kui ma selle märterluse eest mingeid hinnaalandusi vms ka ise saama hakkan? Kus mul ka lastakse rahulikult oma elu elada? Kui ma saan näiteks kas või normaalselt magada?


Tundub, et tänavu tulevad jõulud varakult… *sarkastiline ive*

Leave a Reply

