Edasilükkamise võlu ja valu

Jepp. Selle kohta, mis viimastel nädalatel kõiki vallanud on, on oma termin ja oma teaduslik seletus. Charlie videost saab põhjalikuma seletuse, aga lühikokkuvõttena võib öelda, et see osa ajust, mis sulle ütleb: “Ma peaks eksamiks õppima/tööd tegema, sest sellest on mulle pikas perspektiivis palju kasu” on lihtsalt võrratult nõrgem kui see osa, mis tahab kohest rahuldust saada igale uitmõttele, mis tuleb. Ehk siis see osa, mis ütleb: “Vaataks telekat/kontrolliks e-kirju/teeks teed/uuriks, mida uut icanhascheezburgeri leheküljel on” jne. Lihtne!

Ma mõtlesin, mis on need asjad, mida mina viimasel ajal olen kasutanud. Koristamine on number üks. Sest alati on midagi teha. Riiulitelt tolmu võtta, aknaid pesta, peegleid puhastada, pliiti küürida, nõusid pesta ja kuivatada. Seda viimast tuleb iga kord ju uuesti teha, kui endale vahepeal näiteks tassikese teed või klaasi coca-colat oled lubanud.Ja kui kõik on juba korras ja peaaegu läigib, tuleks ilusa punkti panemiseks ka tolmuimeja sisse lükata ja üle käia nii põrandad ja vaibad kui ka näiteks diivanikate :)

Number kaks võiks olla… Internet. Jah, tuleb vaadata, kas keegi on midagi kirjutanud. Kas siis postkasti või oma blogisse (kui keegi on midagi huvitavat kirjutanud, tuleb seda kommenteerida või inspiratsiooni saades oma blogi täiendada). Kindlasti võtab keegi sinuga messengeris just siis ühendust, kui sa olid just tööle hakkamas ja lingib sulle midagi. Mis viib su uutele lehekülgedele. YouTube. Icanhascheezburger. Failblog. Misiganes. Ja kõik see tundub sel hetkel NII huvitav, et sellele ei saa vastu panna. Facebookist ma parem ei räägigi.

Number kolm… Sinna alla võtaks kõik need tegevused, mis on muidugi äärmiselt vajalikud, aga no millega kohe kindlasti tuli takus ei ole. Mina näiteks viisin osa taarat ära. Mis tähendas, et kui ma juba poes olin, tuli ka igaks juhuks nädala aja sisseostud ära teha, et külmikus ja riiulitel süüa ja juua oleks. Prillisang oli katki. Loomulikult tuli prillid parandusse viia, sest millal seda veel teha, kui mitte kõige kiiremal ajal. Pesu tuli pesta. Igaks juhuks ka need asjad, mis päris mustad ei olnud ja mida ma ilmselt tükk aega veel ei kanna. Aga puhas pesu on ju tore, lõhnab hästi ja saab vajadusel kohe kapist võtta ja selga panna.

Jumal tänatud, et selle kõige kõrvalt töö ka tehtud on saanud. Ilma oleks lihtsalt palju kiiremini ja paremini saanud. Aga, noh, mina ei saa sinna parata, et see ajuosa, mis mind asendustegevusi otsima ja tegema sunnib, on tugevam. Ma olen ju kõigest inimene!


Mida sina selle asemel teed, mida sa peaks tegema?

2 thoughts on “Edasilükkamise võlu ja valu

  1. loen näiteks praegu su blogi selle asemel, et juba homme vaja minevaid student evaluationeid kirjutada. elagu prokrastineerijad!

Leave a Reply

