Kamm-bäkk

Kuigi juba kuid ja kuid on suurem osa asju keerelnud muusika ümber, siis viimasel ajal on ka vana teatriarmastus endast märku hakanud andma. Eks ma olen endiselt tegevteatrist eemal, polegi sel aastal vist üheski professionaalses teatris käinud ja isegi Tehase-asjadega pole ma väga kursis. Aga siiski, on märke vana kire aktiviseerumisest.

Viimasel ajal olen ma uuesti lugema hakanud. Just teatriga seotud kirjandust. Olen selliste raamatute taga istunud kirjandusmuuseumis, raamatukogudes ja kodus. Täna lugesin bussis näiteks Karin Kase “Teatritegijad, alustajad” läbi. Ja siis muidugi see teatritegelastega kokkujooksmise-asi. Tartu tegijad ei aja enam isegi õlgu kehitama, neid näeb nagunii kogu aeg. Aga Tallinnas käies tuleb alati mingi muie kuskil ära.

Täna oli neid mitu-mitu, nagu ikka, aga ega ma ilmaasjata ka pealinnas käinud. Ei, ei käinud Rumeenia presidendi tõlgiks, hoopis muusel eesmärkidel. Teater, ikka teater. Esimest korda elus teatri- ja muusikamuuseumis ja juba oli juttu sealsest magistripraktikast – ilmselgelt märk sellest, et see teema ei kavatsegi minust lahti lasta.

Ja isegi lavakas oli täna kuidagi eriliselt sõbralik. Mis siis, et ma vajalike inimestega näost-näkku sealoldud aja sees ei kohtunud. Sai telefonitsi palju targemaks ja üleüldse… Seal on kuidagi Sütevaka-tunne. Selline väike kool, kuhu on alati suur tung ja need vähesed, kes sisse saavad, on selline sur ja armas perekond. Absoluutselt kõik inimesed, keda ma nägin, ütlesid “Tere,” kuigi ei pruukinud üldse aru saada, kes või miks ma seal olen. Aga see ei seganud kedagi. Suht chill.

Tallinnas käimine on kuidagi värskendav, nagu ma ilmselt varem olen ka öelnud. Ma ei tea, mind võtab ta reeglina hästi vastu. Vahel ei taha küll ära lasta, nagu juhtus valentinipäeval (mis loomulikult mind hambaid kiristama pani, aga millega me toime tulime) ja ka täna. Istusime bussiga üle poole tunni lihtsalt südalinnas, Ülemiste raudtee-ülesõit oli peaaegu käega katsuda, aga me lihtsalt ei jõudnud sinna, sest ees olid räiged ummikud.


Aga hea, kui on mitu kohta, mis justkui ise sind ootavad :)

Leave a Reply

