Penny Lane

Kui siin viimasel ajal juba meenutusteks läinud on, siis mõtlesin ka päevakajalise ja mõnusa meenutuse teha. Eile tuli köögis raadiot kuulates korraks pähe veel üks mälupilt lapsepõlvest. Selline, kus ma venna äraolekul tema kassetisahtlit uurisin ja endale sama palju muusikat ihkasin.

Tegelikult olen ma suure osa oma lapsepõlvest kasvanud venna mõju all. Täpsemini suunas ta mind muusika vallas, sest tema tegeles kõige rohkem kogu selle teemaga. Võib-olla just sellepärast saan siiani just temaga oma perest kõige lihtsamini läbi. Ei ole mingit negatiivset vaibi ega võltsi pusimist. Lihtsalt niisama chill.

Igatahes, väikesena tundus tema kassetisahtel palju rohkem muljet avaldav kui isa vinüülikogu. Sellega olin ma väga väikesest peale tuttav, uurisin neid suuri plaate ja mõistatasin, kuidas muusika sinna peale ära mahub. Ilmselt tundsin isa järel juba 5-aastasena meie vinüülimängijat kõige põhjalikumalt.

Aga venna sahtlid olid kuidagi põnevamad. Sinna tuli ju kogu aeg midagi uut juurde. Seal oligi Uus Muusika. Eesti asjad ja välismaa asjad. Pidevas uuenemises kogu. Sealt kuulsin esimest korda Vennaskonnast ja Nirvanast. Queeni parimate hittide vinüüli ma teadsin, aga teisedki kassetid ja Freddie Mercury sooloalbum olid seal sahtlis. Mäletan isegi seda, et sain venna peale tulivihaseks, kui ta Mercury kasseti ühel hetkel, kui ta ise sellest tüdinud oli, raadiost üle lindistas.

Just venna muusikakogu tõttu oli mul väike pungiperiood, väike grungeperiood, väike käreroki periood jne. Stiilimuutusteni asi ei läinud, asi seisnes pigem ohtras muusika kuulamises ja tuntud nimede taustauuringutes. Lugesin läbi hea mitu vürst Trubetskoy raamatut, uurisin korralikult igasuguseid laulusõnu.

Vennale endale käisin ma spetsiaalselt Tallinnast Biitlite noodikogusid toomas, mida kusagilt mujalt ei saanud kui ainult ühest väikesest poest, ja ma nüüd täpselt ei mäleta, kas ka minu käsi oli seal mängus, aga ta sai endale lõpuks ka suure ja värvilise RHCP noodiraamatu. Kindlasti mäletan seda, et üritasin ka ise väikese lasteklaveriga sealt midagi mängida. Klahvid said aga väga kiiresti otsa :)

Ühel hetkel sain ma selle laua koos sahtlitega endale. Ladusin sinna siis enda kassetikogu, mida ilusasti tähestiku järgi ritta ladusin ja siis imetlesin. Oli ka teine üsna suureks kasvanud aastatega. Nüüd viimati kodus käies leidsin suure osa sellest ühe karbi seest üles ja muiates võtsin Tartusse kaasa ainult Claire’s Birthday, Robbie Williamsi ja mööndustega ka BrainStormi originaalid.

Nojah, kassetid on praegusel digiajastul üsna marginaalne nähtus. Olen toorikuid vahelduva eduga muusikapoodides tikutulega taga ajanud. Imestades on enamasti CD-toorikuid pakutud. Aga mis teha, on asju, mida kassettidega palju edukamalt teha saab. Ja tegelikkuses kõlab see kassetikõrin kuidagi magusalt küll. Hoopis paremini, kui “puhastatud” digiheli.

Kuigi, kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis lõviosa kohvrist, mille ma maalt Tartusse tassisin, võtsid enda alla just CD-plaadid. Selliseid originaale on lihtsalt aastatega rohkem kogunenud. Ja boonus on ka see, et neid saab ju pidudel mängida, kassette ei ole veel proovinud Geni vedada. Teise suure osa võttis enda alla kassettmakk, millega kogu seda lõbu ka kuulata saab. Väikesed arvutid ju enam plaate ei söö, kassette ammugi mitte.

Igatahes, kuidagi mõnusalt muusikaline on elu viimasel ajal, tuli tahtmine enda ümber veel rohkem noote kuhjata. Ilmselt viib kogu see asi nii kaugele, et sebin mingi aeg Tartusse ka vinüülimängija, süntesaatori ja kitarri. Mitte küll ilmselt sellise punase Satriani signatuur-Ibanezi, nagu mu vend just endale soetas, ega ka mitte Fredy Telecasteri, aga mingi akustiline pann võiks ju ikka nurgas seista. Oleks lõbusam külalisi vastu võtta ja ilmselt võtaks ka ise selle kunagi uuesti kätte.


Music is my radar…

Leave a Reply

