Vali pool

Mõtlesin, et tapan teema pealkirjalahendusega kohe suurema hulga päevakajalisi kärbseid. Küll intelligentsemad eluvormid saavad sellest pikemaltki mõtlemata aru. Eks tegelikult on lahendus ka sisulist laadi, sest vaagisin tükk aega, millest rääkida. Kas teatrist või muusikast. Muusikast või teatrist. Viimase aja tendents kisub ikka sinna nootide poole, nii et valik langeski lõpuks muusikateemale.

Eks teatrist ole juba aastaid saanud ka rääkida, nii et vaeslapse rolli täitma ei jää ta kindlasti. Seda enam, et täna lõppenud 9. Tudengite Teatripäevad pakuvad kõneainet kindlasti paljudes teistes blogides. Olid toredad kolm päeva, tänud korraldajatele ja osavõtjatele. Aga kuklas helisevad noodid ei lasknud enam lavadele keskenduda. Mis teha :)

Igatahes, jõudsin ka mina nii kaugele, et nägin ära kaks Eesti Laulu poolfinaali-saadet. Mis mind tõsiselt üllatas, oli see, et muusikainimestest koosneval žüriil jätkus ohtralt kiidusõnu kõva taseme kohta ka siis, kui minu kõrv seda ei kuulnud ega silm näinud. Aga, noh, selleks olidki nemad telekas ja mina siin arvuti ees.

Sel aastal välja valitud laulud jagati niisiis kahte gruppi, kummastki saatest selekteeriti žürii ja telefonihääletusel saadud punktidega välja viis finalisti, et põnevust jaguks ikka kolmeks nädalavahetuseks ja ei grammigi vähem (noh, olgem ausad, solaariumipäevitusega Uku Suviste uskumatult imala loo diskvalifitseerimisega ei kaotanud saated midagi).

I POOLFINAAL: Marilyn Jurman, ELMAYONESA, Victoria, Noorkuu, Jana Kask, Kait Tamra, Ans. Andur, Meister ja Mari, Getter Jaani, Outloudz.

Vaatasin saadet spetsiaalselt ETV kodulehelt, et ma teaks, mis toimub, sest nn õigel ajal jäi see nägemata. Ega arvutiekraani vahendusel hiljem muidugi sama elamust ei saa, kui seda telerist otse-eetris nähes, aga linnukese sai kirja küll. Nii et õiguse arvamust avaldada võitlesin ma nii välja küll.

Ja arvan ma sellest naljast nii palju, et mõnd esinejat oli suisa piinlik taluda. Palun, Noorkuu poisid, ma olen aru saanud, et tahate ajaga kaasas käia või mingit hip-i joont ajada, aga… No palun. Kuskilt läheb piir ka. Olgu, tobedaid lugusid võib teha. Võib ennast ka judinaidtekitavatesse kostüümidesse riietada. Aga selleks on muu aeg ja muu koht. Halloween näiteks. Või mingi maitselage stiilipidu. Aga rahvustelevisiooni ekraanile ei maksaks nii ronida. Mis siis, et televaatajate hääled teid selle õudusega finaali upitasid. Kole on ikka.

Jana Kase hääl on tõesti võimas. Aga kas on tõesti vaja selle demonstreerimiseks ennast Lydia Koidula (ebaõnnestunud) klooniks teha? Vanemuise teater tegi selle juba ära. Ja Ragne Pekarev mõjus Koidulana laval kõvasti usutavamalt kui Kask. Plusspunktid noorele näitlejannale, noor lauljanna saab ürituse eest miksida “Koidula veri” ja “Evita” ainult pilk-maas pearaputuse.

Marilyn Jurman, ELMAYONESA, Ans. Andur ning Meister ja Mari andsid oma esinemistega suhteliselt mõnusa naiivsuselaksu. Oli tore vaadata, oli tore kuulata (kuigi tuleb tõdeda, et Tätte juuniori sarnasus oma isaga on hirmuäratavalt suur), raadiot kuulates ei vahetaks vast nende ajal jaamagi, kui sobiv tuju on, aga ei tekkinud korrakski mõtet kellelegi sellest nimekirjast oma häält anda.

Kait Tamrast ma ei kirjuta, sest ma ei suutnud ka pika mõtlemise peale meenutada, kuidas tema laul kõlas. Ei hakanud ka seda videona üles otsima, sest kui üks lugu ei jää meelde, kui teised jäävad, siis näitab ka see midagi. Ehk siis jäänud on veel rääkida nimedest nagu Victoria, Getter Jaani ja Outloudz.

Tunnistan ausalt, neist kolmest ei annaks ma oma häält kellelegi. Aga ometi tõusid need esimeses poolfinaalis minu jaoks konkurentidest kõvasti esile. Victoria nägi laval hea välja ja loo biit on päris catchy. Getter Jaani Getter Jaaniks, aga seda lugu ekraanil nähes-kuuldes üllatusin tõsiselt, sest olin seni seda raadiost kuuldes arvanud, et tegu on mingi üleüldise Euroopa raadiohitiga. Potentsiaali jagub seega asja mõistusega võttes sellel lool küllaga.

Outloudz pettis natuke mu ootusi. Sest olin neist kuulnud palju head ja kogu bändi ja loo kontseptsioon võiks ju minu tausta tõttu mulle tõsiselt peale minna. Aga kahjuks mõjusid poisid ekraanil väikeste ja vaiksete ja igavatena. Täpselt nii, nagu nad ka laulsid: “Old and grey”. Millest on kuradima kahju, sest kui selle looga midagi ette võtta, saaks sellest midagi tõsiselt head.

II POOLFINAAL: Sõpruse Puiestee ja Merili Varik, Shirubi Ikazuchi, Sofia Rubina, Mimicry, Orelipoiss, Tiiu Kiik, MID, Ithaka Maria, Rolf Roosalu.

Seekord sattusin teleri ees olema täpselt õigel ajal ja sain pilgu ka teisele Eesti Laulu poolfinaalile peale visata. Ja nüüd ma mõistan kõiki neid inimesi, kes ohkasid rusutult, kui Tiiu Kiik ühe diskvalifitseeritud artisti asemele valiti. Sest ma üritasin tõesti sõnadest, sõnumist ja kogu asja mõttest aru saada, mida ma nägin, aga… Sain aru vaid sellest, et asi oli halb.

Üllatavalt keskpärasena kukkusid välja Sõpruse Puiestee ja Merili Varik ning Shirubi Ikazuchi. Olen mõlemalt artistilt kuulnud varemalt üsna head materjali. Shirubi puhul piirneb mu varasem kogemustepagas küll Eesti Top 7 tabelis olnud looga, mille video oli muljetavaldav. Mida ei olnud aga nende eurolugu.

Sofia Rubina, Mimicry ja Rolf Roosalu kuuluvad minu hinnangi järgi sinna teise, vahepealsesse kategooriasse. Sofia oli selline, nagu alati. Tore kuulata, aga ainult siis, kui on parasjagu sellise muusika tuju. Mida mul enam väga tihti ei ole. Rolf üllatas isegi oma tagasihoidlikkusega ja sai sellega mõned plusspunktid, kuigi klassist, kuhu ma ta paigutanud olen, ta välja ei rebinud. Mimicry… On tore. Lindis. “Heat” on tõsiselt väga khuul lugu, aga “The Storm” mitte eriti. Ja, olgem ausad, Kene ON laivis üsna kohutav.

Niisiis, Orelipoiss, MID ja Ithaka Maria. Olgu, tunnistan, et viimase lugu pole just mu suur lemmik. Aga vähemalt on see hoogne ja seni vist parim, millega Ithaka Maria Eurovisioonile saada on üritanud. Ja selle eest tuleb natuke talle krediiti anda. Orelipoiss viib nunnumeetri üsna lakke, nii et siin ei ole midagi muud väga öeldagi.

Ja MID. MID, MID, MID… Ma tahaks teada, mis neil poistel veel varuks on. “Smile” on siiras ja naiivne ja ilus ja meeldejääv. Ja kui mul poleks endal kõrval väga magusat komput, siis selle laulja-venna lai naeratus hakkaks ka südant sulatama. Mina panen küll täiesti edukalt vastu, aga poistel sarmi jagub ja kindla peale ilastab Eestis päris suur number tüdrukuid/naisi just neid nähes.

FINAAL aga juba järgmisel nädalavahetusel. Loodame, et selleks ajaks on Leemet Muna erru lastud ja suuri tegusid teeb Lenna ja Pireti kõrval hoopis Ott Sepp. Täna avalikustati muide ka juba finaali esinemisjärjekord – kes teab, mis sellest sõltub, olen Robiniga üsna nõus, et igasuguselt positsioonilt võib finaalis võita. Aga igatahes, nii hakkab see olema:

1. Hopa’pa-rei! – Ithaka Maria
2. All & Now – Rolf Roosalu
3. Valss – Orelipoiss
4. Rockefeller Street – Getter Jaani
5. Don’t Want Anything – Jana Kask
6. Smile – MID
7. I Wanna Meet Bob Dylan – Outloudz
8. The Storm – Mimicry
9. Be My Saturday Night – Noorkuu
10. Baby Had You – Victoria


Mina hoian pöialt siis… Eh… Eks ma lihtsalt vaatan, mis saama hakkab, sest kõik ju teavad, et TEGELIKULT oleks kogu värgi juba alguses kinni pidanud panema parim sellel hooajal võistlusele esitatud lugu – Laika Virgini “Ilusad inimesed”.

Leave a Reply

