Grasshopper

Iga päev pitsitab kuskilt natuke. Vahel nii vähe, et ei pane seda peaaegu tähelegi. Peaaegu. Ma vist ikka ei oska asju ega inimesi piisavalt hinnata, kui nad minuga samas hetkes on. Mul on hoopis imal mood minevikus või tulevikus elada. Kuigi võiks ju rohkem olevikule keskenduda.

Viimasel ajal olen nii mõnelegi oma kummalist NY-igatsust kurtnud. Seal olles olid proportsioonid õiges hetkes elamisega õiges kohas. Vahel küll tuletas Eesti ennast meelde, aga hetkes elamine oli selle reisi vältel õiges kohas. Ja nüüd…

Ma ei teagi tegelikult, kas igatsen Suurt Õuna, Miamit ja Puerto Ricot või lihtsalt seda aega ja tunnet, mis oli seal ja siis. Hea oleks muidugi tagasi minna ja seal aru saada, mis teema on või oli. Kas siis on ka kõik Õige ja hea või on sellele kõigele lihtsalt hea tagasi mõelda.

Võibolla on asi lihtsalt inimloomuses, selles, milline see on aegade algusest saadik olnud. Et alati tahaks kiiremini, kõrgemale, kaugemale. USA oli ehk piisavalt kaugel ja piisavalt eriline, et see siis ja ka nüüd õige tunduks.

Praegu, samas maailmajaos, sarnaste inimestega, ei tule see ehk lihtsalt välja. Ja kes teab, ehk aasta pärast mõtlen oma Rumeenia-ajale tagasi ja ohkan, kui tore siis oli. Või hoopis… Ma ei teagi, äkki lihtsalt ohkan ja teen edasi oma mittemidagitegemisi. Või siis tegemisi.

Äkki ma õpin selle kunagi ära. Et vaadata alati enda ümber õiges ajas, mitte selle pilguga, et midagi mineviku või tulevikuga võrrelda. Jah, ära on muidugi hea saada, aga oluline on ka see, kust ja kuhu ära saada, kuhu ja kuidas edasi liikuda. Ja selles suhtes õigete otsuste tegemisest… Ma ei tea, kas ma veel aru olen saanud.


Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift. That’s why it’s called the present.

Leave a Reply

