Suhtelised arvud

Kui YouTube’is saab teha video response’i, siis mina teen nüüd Reimole blog response’i. Täitsa tema enda oma. Osaliselt ajendatud sellest, et see roosa ruuduke “i call that a relationshit” on meie omavahelistes vestlustes läbi käinud ja osalt selle pärast, et… Noh, äkki on mul midagi öelda ka.

Vastukaaluks Reimole võin minevikku vaadates anda suurema numbri. Keskmine küündib sinna aasta-ja-natuke-peale valdkonda. Mis loomulikult on tingitud sellest, et suhete koguarv jääb kogu plaanis üsna väikeseks. Mis tegelikult ei ole ju üldse halb, eriti ringi vaadates ja nähes, kuidas ülejäänud maailm käitub.

Ma arvan, et seda ideaalset suhte pikkust ei olegi olemas. Tegelikult, kui eeldada, et sul on ideaalne suhe, siis ei peaks see ju kunagi lõppema, kas pole? Midagi paremat pole ju kuskilt võtta. Ja nii oleks üdini totter see ühel hetkel ära lõpetada ja tuua näiteks põhjuseks, et “sinuga on liiga hea ja ma ei taha seda ära rikkuda”.

Ja tõesti, selles osas, et miks me üldse kipume asju mõõtma, olen ma Reimoga täiesti nõus. Kõik ei ole ju mõõdetav. Kätega ei saa näidata, et temaga olin ma vot nii õnnelik, aga temaga nii-ja-nii palju. Saab teha mingi võrdluse, et temaga olen õnnelikum või temaga olin õnnelikum kui temaga. Aga mingi mõõtesüsteem oma ühikutega sinna luua – see on jabur.

Kaht viimast suhet võrreldes saan öelda näiteks seda, et ühega oli tülisid nagu murdu, teisega väga vähe ja pealegi oleme need alati selgeks rääkinud. Kusjuures alustajaks pooleks selle selgitamise poole pealt ei ole olnud mina. Tõenäoliselt just selle eelmise asja poolest, mis vahel paneb mõtlema, et ma olen ju harjunud asjadega, millega ei tohiks.

Aga ikkagi – ma ei saa ju selle pealt väita, et olen nüüd näiteks 50% õnnelikum kui eelmises suhtes. Ma saan kasutada umbmääraseid artikleid, pealegi pole taustsüsteem sama, sest siis oli minu taust ja kogemus teine kui nüüd ja need kaks inimest on kaks erinevat inimest ja neid ei saa omavahel täpselt samadel alustel võrrelda. Ehk siis – kui nende järjekord oleks olnud teine, oleks seis praegu ehk sama, aga kellegi teise kasuks?


Keeruline. See on ainus kindel asi, mida suhete kohta öelda saab.

2 thoughts on “Suhtelised arvud

  1. Mina olen juba aastaid seisukohal, et see, et mul on täna tunne ‘tahaksin temaga elu lõpuni koos olla’ ei ole mingi piirang või takistus sellele, et mul see tunne võiks nädala või aasta pärast kadunud olla.

    Ma ei ütle, et see peab nii minema või et see paratamatult nii läheb, aga ma ütlen, et kui see nii läheb, siis pole selles midagi kurja (võib olla kahetusväärset) aga mitte kurja. Nii kaua kuni inimesed üksteiste (ja endi) vastu ausaks jäävad ja ikka reeglite järgi mängivad.

Leave a Reply

